Temeljni cilji predšolske vzgoje
- razvijanje sposobnosti razumevanja in sprejemanja sebe in drugih,
- razvijanje sposobnosti za dogovarjanje, upoštevanje različnosti in sodelovanje v skupinah,
- razvijanje sposobnosti prepoznavanja čustev in spodbujanje čustvenega doživljanja in izražanja, negovanje radovednosti, raziskovalnega duha, domišljije in intuicije ter razvijanje neodvisnega mišljenja,
- spodbujanje jezikovnega razvoja za učinkovito in ustvarjalno uporabo govora, kasneje pa tudi branja in pisanja,
- spodbujanje doživljanja umetniških del in umetniškega izražanja, posredovanje znanj z različnih področij znanosti in iz vsakodnevnega življenja,
- spodbujanje telesnega in gibalnega razvoja in razvijanje samostojnosti pri higienskih navadah in pri skrbi za zdravje.
Vsebinski pudarki iz kurikula za vrtce
- spoštovanje in upoštevanje otrokove individualnosti, drugačnosti, zasebnosti,
- nudenje izbire otroku v zvezi z vsakdanjim življenjem, delom in vsemi dejavnostmi v vrtcu, glede na njegove potrebe, interese in sposobnosti,
- aktivno sodelovanje otrok pri načrtovanju, oblikovanju ter sprejemanju odločitev in odgovornosti, • kakovostne osebne interakcije med otroki ter med otroki in odraslimi, spodbujanje ugodne socialno - čustvene klime,
- razvojno-procesni pristop, ki poudarja razvojno in aktivno naravo otroka: spodbujanje otrokovih lastnih strategij dojemanja, izražanja, razmišljanja, ki so zanj značilne v posameznem razvojnem obdobju,
- usmerjenost k otroku, odprtost, uravnoteženost,
- razvojno ustreznost,
- otrokom nudi možnosti za načrtovanje, raziskovanje, vključuje izkušnje, ki so otrokom v izziv in veselje,
- nudi možnosti za interakcije in komunikacijo,
- spodbuja iniciativnost, povezovanje, sodelovanje, demokratičnost (upoštevanje načel, pravic),
- spodbujanje in omogočanje različnih oblik izražanja,
- uporabo vseh čutov,
- timsko delo vzgojiteljev,
- poglobljeno opazovanje otrok, kakovostno načrtovanje in evalvacija pedagoške prakse (vzgojno-izobraževalnega dela).