V zadnjem tednu smo v našem vrtcu obeležili Dan inkluzije, ki je 1.3.2025 in je priložnost za spodbujanje sprejemanja drugačnosti, razvijanje občutka empatije in prijateljstva ter sodelovanja med otroki. Strokovni delavci smo pripravili dejavnosti, ki so otrokom omogočile, da so se učili o pomenu raznolikosti, sprejemanja in sočutja.
V enoti Mehurčki so otroci z veseljem sodelovali pri različnih dejavnostih, ki so spodbujale sodelovanje in pomoč. Skupaj so pospravljali športne rekvizite in si pomagali pri tem, kar je ustvarilo občutek medsebojne podpore. Nekateri otroci so se preizkusili v premagovanju ovir na poligonu, kjer so plezali po stopnicah, se plazili skozi tunel in metali žoge na koš. Zgodbice so bile prav tako del dneva, saj so otroci poslušali kratke zgodbice preko kamišibaja, ki so jih popeljale v svet prijateljstva.
V enoti Kekec so se pogovarjali o prijateljskih odnosih, vsak otrok pa je razmislil o tem, kakšno lepo dejanje je storil za svojega prijatelja. Na hrbet prijatelja je vsak otrok s prstom narisal dejanje in igro, ki se jo najraje igrajo skupaj ter ob tem doživljajo prijetne občutke. Poleg tega so otroci izvajali gibalne naloge, ki so krepile sodelovanje in empatijo. V paru so otroci prenašali žogo do cilja, premikali so se tudi skozi ovire drugih parov, kar je okrepilo občutek timskega dela in dogovarjanja.
V enoti Labod so otroci brali slikanice, ki so jih popeljale v svet prijateljstva in sprejemanja, kot so Krtov mirni kotiček in Nekega sneženega dne. Ob tem so se pogovarjali o raznolikosti kultur in običajev ter o tem, kako pomembno je sprejemati in spoštovati različne ljudi. Otroci so sodelovali tudi v igri s senzornimi kockami, ki so jim omogočile razvijanje svojih čutov in hkrati spodbujale sodelovanje. Z lutkovno igro Trije metulji so otroci spoznali, kako pomembno je, da se ne izločamo. Poslušali so tudi zgodbo Tri pustne žirafe, ki govori o dečku iz Kosova, ki ne pozna nekaterih običajev.
V enoti Bibe ustvarjajo okolje, kjer se vsi otroci počutijo sprejete, spoštovane in vključene. Pri vsakodnevnih dejavnostih omogočajo enakovredno sodelovanje vseh otrok. V skupinah so potekale različne socialne in gibalne igre, ki spodbujajo sodelovanje, pomoč, prijateljstvo in empatijo. Dejavnosti so spodbujale miselno in gibalno aktivnost. Otroci so se učili skozi zgodbice, kot so Poškodovana veverica, Kdo bo napravil Vidku srajčico in Hvaležni medved. Po zgodbici so se otroci pogovarjali, si ogledovali slike in ugotavljali, da smo vsi različni, vendar se imamo radi. Preizkusili so se v gibanju s povezanimi nogami, premagovali so poligon, hodili po čutni poti in se igrali različne igre, kot so "Kdo se je oglasil?" in "Čigav je copatek?".
V enoti Ciciban so otroci sodelovali v gibalnem poligonu in premagovali ovire, držali so se za roke in si med seboj pomagali. Poslušali so slikanico Enaka vendar različna, ki govori o sprejemanju raznolikosti, nato pa so se preizkusili v gibalnem poligonu, kjer je otrok s prevezanimi očmi popeljal prijatelja čez ovire. Risanje prijatelja ob fotografiji je otrokom pomagalo izraziti svoje občutke do prijateljstva in poudariti pomen medsebojnega spoštovanja. Prav tako so prisluhnili zgodbici Elmer, se pogovarjali o drugačnosti in ustvarili svojega Elmerja tako, da so na narisanega slona lepili krpice blaga. Ob tem so razmišljali o prijateljstvu ter povedali, katere tri stvari so jim pri prijatelju najbolj všeč.
Teden inkluzije in vsi drugi dnevi so v našem vrtcu obogateni z dejavnostmi, ki otrokom omogočajo, da se učijo o pomenu prijateljstva, sočutja, sprejemanja raznolikosti in sodelovanja. Otroci so v tednu inkluzije spoznali, da ni pomembno, ali imaš blond lase, si črn, nosiš očala, slabše slišiš ali govoriš v drugih jezikih – vsak otrok je enakovreden, pomemben in edinstven. Nekateri otroci ali odrasli morda težje skačejo, ne znajo voziti kolesa ali smučati, drugi imajo drugačne sposobnosti, a vsi skupaj sodelujemo in se podpiramo, da se vsi počutimo sprejete, spoštovane in enakovredne.
Tako kot je medved v pravljici spoznal moč hvaležnosti in dobrote, so tudi otroci skozi dejavnosti odkrili, da nas raznolikost povezuje. S spoštovanjem, pomočjo in prijaznostjo lahko gradimo svet, v katerem se vsakdo počuti dobrodošlega.
Še naprej si bomo prizadevali za okolje, kjer se bo vsak otrok razvijal in se počutil sprejetega, saj verjamemo, da je v različnosti moč, ki nas bogati.
Zapisala
Mojca Pezdirc, univ.dipl.pedagoginja